Over Versch Praktijk

In integratieve therapie sta jij als mens centraal, met jouw eigen unieke verhaal.

De therapie is gericht op jouw eigen persoonlijke doelen. In de intake bepaal je samen met mij als therapeut waar je aan wilt werken en op welke manier. Zo ontstaat er een plan en begint therapie gelijk vanaf de eerste sessie. Geen wachttijden, testen, diagnoses of verschillende gezichten, maar persoonlijk, warm betrokken, doelgericht en effectief. Samen evalueren of we op het goede pad zitten en je of nog krijgt waar je voor komt. Het is therapie op maat: jij bepaalt waar je het over wilt hebben en hoeveel sessies je daar aan wilt besteden.

Vrijblijvend kennis maken?

Neem de eerste stap naar een rustigere psyche en het behalen van jouw doel.

Praktische informatie

De prijs per sessie voor integratieve therapie is € 92,50,- (btw vrij).

  • Een sessie duurt standaard 60 minuten. Je ontvangt altijd een factuur. Betaling kan via overschrijving of iDEAL.  
  • Een sessie verplaatsen of afzeggen kan altijd tot 48 uur voorafgaand
    aan een sessie, daarna zal er ”no show” tarief in rekening worden gebracht.

De sessies worden meestal deels vergoed vanuit de aanvullende verzekering
voor alternatieve / complementaire geneeswijzen en/of therapieën.
Wanneer je hiervoor verzekerd bent, geldt er geen eigen
risico. De sessies worden niet standaard vergoed vanuit de basiszorgverzekering.
Kijk voor meer informatie op de Zorgwijzer.

Wanneer je hulpvraag werkgerelateerd is kan je overleg plegen met je werkgever
over een vergoeding. Als je werkgerelateerde klachten hebt overleg dan met de Arbodienst of bedrijfsarts.

In de meeste gevallen bestaat een traject uit 5 tot 15 gesprekken. Je hebt altijd de mogelijkheid om
afhankelijk van je hulpvraag en in overleg een ander traject af te spreken.

Klachten en geschillen

Het kan voorkomen dat je ontevreden bent over het traject. Mocht dat onverhoopt het geval zijn dat hoor ik dat uiteraard het liefst graag van je zelf. Dan hoop ik de onvrede of klacht in een gesprek met je op te lossen. Komen we er samen niet uit, dan kan je beroep doen op een klachtenfunctionaris die je kan bijstaan. Dit valt onder het klachtrecht van de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz). Je kan hiervoor contact opnemen met mijn beroepsvereniging (www.vit-therapeuten.nl).

In navolging van deze wet ben ik ook aangesloten bij een geschilleninstantie, het S.C.A.G. (www.scag.nl). Een folder daarvan ligt in de praktijkruimte.